אודות המעו"ףדבר יו"ר הסתדרות המעו"ף

חברות וחברים יקרים,

ברוכים הבאים לאתר הסתדרות המעו"ף.

עם כניסתי לתפקיד יו"ר הסתדרות המעו"ף, חשוב לי, ראשית, להודות לכל אחת ואחד מכם: עובדות, עובדים, ראשי וחברי הוועדים, אשר בזכותכם, הסתדרות המעו"ף הינה חלק נכבד וחדשני בהסתדרות החדשה, ומהווה את המנוע, אשר בפעולתו, מוביל הישגים האדירים ונהדרים למען מאות אלפי עובדים בישראל.

אתם הם אלו אשר הופכים ארגון טוב לארגון מצוין, והסתדרות חזקה ומלוכדת היא הערובה לכך שזכויותינו כעובדים תשמרנה. שיתוף הפעולה ההדוק והמוצלח בין הסתדרות המעו"ף וההסתדרות הכללית, בראשות יו"ר ההסתדרות, מר ארנון בר-דוד, יד ביד עם האיגודים המקצועיים והאגפים בהסתדרות, מבטיח, כי יחד, נוכל לכל אתגר ונמשיך להוביל סדר יום והישגים לכלל העובדים בארץ ולתפארת העבודה המאורגנת בישראל.

עו"ד גיל בר-טל, יו"ר הסתדרות המעו"ף

עבודתנו המשותפת, קטנה כגדולה, הביאה אותנו כיום למעמד, המאפשר לנו, באמצעות שיח ושיתוף פעולה, למנוע פגיעה בחירות ההתארגנות, בעובדים, בגימלאים, להוביל רפורמות ושיפור בתנאי העבודה והשכר, באמצעות הסכמים קיבוציים חדשים, חדשניים ופורצי דרך. עובד הוא לא רק זה המגיע בבוקר לעבודה, מבצע משימות ומקבל בעבור כך תשלום. להשקפתי, 'עובד' זוהי הגדרה רחבה לכלל הסטאטוס, החובק את סולם הצרכים של הפרט מהבסיס.

הצורך בפרנסה הוא יסודי ועיקרי ואי אפשר בלעדיו, אך בד בבד, מקום העבודה הוא בבחינת השתייכות לקהילה בה אנו מפתחים קשרי חברות, אכפתיות וקשרים אישיים. מקום העבודה הוא המסגרת בה הננו חווים תהליך של התפתחות אישית, מימוש עצמי ומימוש הפוטנציאל הטמון בנו. מקום העבודה הוא גם מסגרת חשובה לתחושת אושר וסיפוק, כמו בחיים הפרטיים.

על כך יעידו ההסכמים הקיבוציים, שאינם עוסקים רק בנושאי שכר, ימי חופשה ומחלה. כיום, הסכם עבודה מאגד בתוכו אפשרות למימוש עצמי באמצעות השכלה, וכן הכרה בחשיבות טיפוח תרבות הפנאי לנו ולבני משפחותינו, כדי להרחיב את ההזדהות עם מקום העבודה גם מבית. בהסכמים קיבוציים פורצי דרך, חדשניים ויצירתיים, הקימה הסתדרות המעו"ף עמותות לקידום מקצועי, גמול בגין השתלמות, השכלה ורווחה בתקופת העבודה ולאחריה, וכן, העשרה וקידום הבריאות ואורח חיים בריא. כל זאת, הם תולדה של מחשבה חדשנית, זרימה עם עולם העבודה המשתנה, הקידמה והחשיבה על העובד ושיפור איכות חייו של העובד.

כידוע, פערי השכר וקידום נשים לתפקידים בכירים, נמצאים עדיין בחוסר הלימה לכישורי הנשים. אמנם אנחנו כבר לא נמצאים בעידן החשוך, יצאנו אל האור, אך אני עדיין מצר על המציאות המשתקפת מהמחקרים על פערי שכר ואיוש משרות, נפעל לקדם את ערכי השוויון – בזכות, ולא בחסד. כמו כן, נמשיך לקדם את הנושאים השונים בהסתדרות המעו"ף ובעולם העבודה – גם, ובעיקר, בכל הנוגע לעובדות ולעובדים במגזר הערבי והדרוזי, תוך המשך שילובם של כל המגזרים בישראל במקומות העבודה, וכן אנשים עם צרכים מיוחדים, חרדים, בני מיעוטים, קהילות הלהט"ב – למען שוויון חברתי לכולם.

כהונה כראש ועד או להיות חבר ועד עובדים מהווה אתגר. במסגרת יחסי 'הנהלה – ועד', לעיתים, אנו ביחסים טובים, ולעיתים, מצויים גם בתקופות של מתח וחילוקי דעות. כך או כך, מטרתנו היא לחזק את מעמד ועדי העובדים במקום העבודה, לפעול בשיתוף פעולה, להעניק תמיכה וגיבוי ולהשית מעוצמתה של ההסתדרות לכל חברי הוועדים, נפעל לחיזוק מעמד חבר ועד העובדים, תוך מתן רוח גבית, זמינות של חבריי ושלי – אתם חוד החנית! אנו צריכים להמשיך קדימה שלובי זרועות: הסתדרות המעו"ף בשיתוף פעולה מלא עם יו"ר ההסתדרות, מר ארנון בר-דוד, וכל גופי ההסתדרות וארגוניה נשמור ונגן על זכויות העובדים בכל מקומות העבודה, נאגד אל תוך ההסתדרות קבוצות עובדים נוספות, ונמשיך ולהוות הבית של העובדים בישראל.

שיתוף פעולה והידברות עם המעסיקים הוא דבר מבורך חשוב ומקדם, אשר יביא תועלת למקומות העבודה ולעובדים, ועל כן נפעל לקדמו, במסגרת הידברות וקידום נושאים יחדיו. יחד עם זאת, בשעת הצורך אנו נכונים למאבקים, אם וכאשר נאלץ, על מנת להגן על זכויות העובדים ונציגותם. העמותות לקידום חברתי מקצועי, מועדון 'שלך", מועדון 'שלך לגימלאי", עמותת 'מעו"ף לעמית', קרן 'הדרים', קרנות ההשתלמות 'רום', 'רעות', 'מינהל', כל אלה ימשיכו לפעול בשיתוף פעולה למען רווחת העובדים וקידומם, וביחד עם הצוות המוביל ומנכ"לית 'שחר און' גב' הילה בר-דוד ומנכ"לי קרנות ההשתלמות ועמותת 'מעו"ף לעמית' – נתחדש, נוביל, נצטיין. יש ערך מוסף לפעילות הפנאי ומעגלי החיים שלנו. העשרת הרוח והנפש מביאים עימם רעיונות חדשים גם לעבודה.

אני מאמין שנפש מאושרת ועשירה מביאה עימה יצירתיות, רמת שירות גבוהה, סבלנות ופריון. כאשר אדם עשיר בנפשו ומאושר, נברא בתוכו מעיין נובע, ממנו הוא נותן לסביבה ולזולתו, וכך מרוויחים כולם. אני מקווה להנהיג ולהוביל מהלכים חשובים יחד אתכם, במסירות ובאהבה, כי בלעדיכם לא יכול הדבר להתקיים.

אנו כאן, ואני כאן עבורכם ולמענכם.
שלכם,

גיל בר-טל, עו"ד
יו"ר הסתדרות המעו"ף